TANGISAN ROHINGYA

TANGISAN ROHINGYA

Rabu, 15 Februari 2012

Jangan Tiru Perangai Ahmad Maslan

Salam perjuangan,

Ahmad Maslan adalah Ketua Penerangan UMNO Malaysia. Menang kerusi Parlimen Pontian pada PRU yang lalu dan kini diberikan tanggungjawab sebagai Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri.

Ahmad Maslan lebih dikenali sebagai Menteri Felda yang sibuk dengan isu Felda yang sekarang ini sudah mula mendapat tempat di hati peneroka. Jika dulu peneroka sebahagian besarnya memberikan taat setia kepada pemerintah dan sanggup ditipu namun sekarang ini peneroka sudah membuka mata apabila gerakan menyedarkan peneroka semakin berjaya.

Mazlan Aliman, Presiden ANAK yang cukup konsisten dan bersungguh untuk membela nasib peneroka dan generasi kedua Felda adalah merupakan di antara pejuang isu Felda yang sering mengganggu mimpi indah Ahmad Maslan. Begitu juga dengan tawaran Pakatan Rakyat melalui Buku Jingga yang telah menyerap ke dalam sanubari masyarakat Malaysia secara keseluruhannya termasuklah golongan peneroka yang sedang berkira-kira untuk menjadikan tawaran buku jingga ini sebagai titik tolak untuk melakukan perubahan dalam PRU yang akan datang.

Tiba-tiba Ahmad Maslan yang yang tidak berani untuk berdebat isu Felda dengan Presiden Anak membuat satu kejutan lagi dengan 'membakulsampahkan' buku Jingga di hadapan kepimpinan Felda di Kuala Lumpur.Mungkin Ahmad Maslan berasa bangga dan hebat kerana dalam membuat satu kelakuan yang hodoh dalam majlis rasmi seperti itu tetapi bagi saya tindakan Ahmad Maslan itu seperti budak pra sekolah.

Saya kata perangai Ahmad Maslan seperti perangai pelajar budak pra sekolah kerana pelajar pra sekolah masih di tahap untuk membiasakan diri dengan persekitarancsekolah dan baru sahaja mengenal huruf dan nombor. Murid pra sekolah masih belum ada kemampuan untuk membaca dengan baik maka tidaklah pelik jika buku akan dibuang ke dalam tong sampah.

Jika Ahmad Maslan berani dan yakin bahawa apa yang diperjuangan oleh Anak adalah palsu dan memecahbelahkan peneroka Felda maka saya menyeru beliau untuk menerima cabaran debat Presiden Anak. Jika beliau takut untuk berdebat dengan Mazlan Aliman maka saya menawarkan diri untuk berdebat dengan Ahmad Maslan.

Jangan ditiru perangai Ahmad Maslan.

0 ulasan:

Catat Ulasan